Το ESG δεν είναι το ίδιο για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά σου.
- Anastasis Stamatis
- πριν από 3 ημέρες
- διαβάστηκε 2 λεπτά
Το ESG δεν είναι το ίδιο για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση. Και όχι, δεν χρειάζεται όλοι να ασχολούνται με την ενεργειακή κατανάλωση. Αυτό που έχει σημασία για την επιχείρησή σου εξαρτάται από το ποια είσαι και τι κάνεις.
Ας μιλήσουμε ειλικρινά.
Η καθημερινότητα μιας επιχείρησης είναι ήδη γεμάτη. Μισθοδοσία, πελάτες, λειτουργίες, απρόοπτα. Το τελευταίο που χρειάζεσαι είναι ένα ακόμη ασαφές ακρωνύμιο που μοιάζει με αγγαρεία.
Αν το ESG σού φαίνεται σαν μια μεγάλη, ακριβή λίστα υποχρεώσεων χωρίς επιστροφή, είναι επειδή μέχρι σήμερα έχεις δει την γενική, “βαρετή” εκδοχή του. Αυτή που κάνει όλες τις εταιρείες να μοιάζουν ίδιες.
Η αλήθεια όμως είναι απλή. Δεν χρειάζεται να κάνεις τα πάντα. Και, για το καλό της επιχείρησής σου, δεν πρέπει.
Το ESG δεν είναι μονόδρομος. Είναι στρατηγική. Είναι εργαλείο ανάπτυξης. Και κάθε καλή στρατηγική προσαρμόζεται στο ποια είσαι και στον κλάδο που δραστηριοποιείσαι.
Δύο κλάδοι. Δύο πραγματικότητες.
Στη Dataphoria δουλεύουμε με δεδομένα κάθε μέρα. Και τα δεδομένα ξεκαθαρίζουν κάτι πολύ βασικό. Αυτό που έχει σημασία για μια παραγωγική επιχείρηση δεν έχει καμία σχέση με αυτό που μετρά σε μια εταιρεία τεχνολογίας. Αυτό είναι το νόημα της "ουσιαστικότητας".

Οι Μονάδες Παραγωγής (Manufacturing)
Η δραστηριότητά σου είναι υλική. Πρώτες ύλες, ενέργεια, μηχανήματα, άνθρωποι στον χώρο εργασίας.
Τι μετράει για σένα: Περιβάλλον και υγεία και ασφάλεια.
Ο κίνδυνος: Ενεργειακή σπατάλη, διακοπές στην παραγωγή, εξάρτηση από προμηθευτές.
Η αξία: Λιγότερα έξοδα, καλύτερα περιθώρια, ασφαλείς εργαζόμενοι.
Δεν είναι “πράσινο για το πράσινο”. Είναι ανθεκτικότητα. Είναι αποτέλεσμα.
Οι Επιχειρήσεις Τεχνολογίας & Υπηρεσιών (Technology & Services)
Το αποτύπωμά σου είναι άυλο. Άνθρωποι, γνώση και δεδομένα.
Τι μετράει για σένα: Διακυβέρνηση και κοινωνικά θέματα.
Ο κίνδυνος: Διαρροή δεδομένων, απώλεια εμπιστοσύνης, υψηλή κινητικότητα προσωπικού.
Η αξία: Αξιοπιστία, ωριμότητα, πλεονέκτημα στις μεγάλες Β2Β συνεργασίες.
Η καλή διακυβέρνηση δεν είναι γραφειοκρατία. Είναι εργαλείο πωλήσεων. Είναι η διαφορά ανάμεσα στο “σκεφτόμαστε να σας επιλέξουμε” και στο “επιλέγουμε εσάς”.
Γιατί αυτό μεταφράζεται σε πωλήσεις και χρηματοδότηση
Όταν το ESG προσαρμόζεται στον κλάδο σου, αλλάζει όλο το πλαίσιο.
Δεν είναι πια “βάρος”. Είναι μοχλός ανάπτυξης.
Χρηματοδότηση
Οι τράπεζες και οι επενδυτές θέλουν να μειώσουν το ρίσκο.
Οι παραγωγικές επιχειρήσεις πρέπει να δείξουν ανθεκτικότητα στις περιβαλλοντικές αλλαγές.
Οι τεχνολογικές πρέπει να αποδείξουν ότι διαχειρίζονται σωστά δεδομένα και ασφάλεια.
Δεν είναι θέμα οικολογίας. Είναι θέμα εμπιστοσύνης.
Πωλήσεις
Οι πελάτες καταλαβαίνουν πότε υπάρχει ουσία και πότε όχι.
Ένας παραγωγός που μειώνει τα απόβλητά του ξεχωρίζει.
Μια SaaS επιχείρηση με ισχυρή διακυβέρνηση γίνεται η ασφαλής επιλογή.
Αυτό είναι το ESG που δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Μην μαντεύεις. Ο χρόνος σου είναι πολύτιμος.
Δεν χρειάζεται να γίνεις ειδικός στη βιωσιμότητα.
Χρειάζεται να ξέρεις ποια ESG θέματα έχουν πραγματική αξία στον δικό σου κλάδο.
Κάθε τομέας έχει τη δική του “σύντομη λίστα”:
Τα λίγα, συγκεκριμένα θέματα που ξεκλειδώνουν πωλήσεις, χρηματοδότηση και προοπτική.
Γι’ αυτό δημιουργήσαμε το Dataphoria Compass.
Ένα καθαρό, γρήγορο εργαλείο που σου δείχνει ακριβώς τι ζητά η αγορά από τον δικό σου κλάδο και πού βρίσκεσαι σήμερα.



